sunnuntai 8. huhtikuuta 2018

Miksi haluan kirjoittaa blogia?

Olen aina ollut ihminen, joka kiinnostuttuaan jostain asiasta, uppoutuu siihen unohtaen kaiken muun. Suuren osan aikuisiästäni olen ollut kiinnostunut omasta ammattialastani mutta pikku hiljaa kiinnostus siihen on vähentynyt ja tilalle on noussut kiinnostus rahaan ja sijoittamiseen. Syynä on varmastiki ollut se, että oma pitkäaikainen unelmani on ollut oma ammattini ja nyt kun olen sen saavuttanut, huomaan tarvitsevani uusia tavoitteita ja unelmia. Olenkin pohtinut uusia tavoitteita nimenomaan sijoittamisenmaailmasta. Useamman vuoden ajan olen pikkuhiljaa kerännyt tietoa sijoittamisesta ja pohtinut omaa suhdetta rahaan. Tämän blogin tarkoitus onkin pohtia eri näkökulmia sijoittamiseen, rakentaa omaa sijoitusstrategiaa ja asettaa myös tavoitteita tulevalle.


Olen elänyt myös elämää, jossa kaikki meni mikä tilille tuli ja visa vinkui. Toisaalta olen aina ollut kova tekemään töitä ja opiskelemaan. Tällä hetkellä opiskelut on opiskeltu, ainakin toistaiseksi ja keskityn töihin ja parisuhteeseen. Ja siinä samalla kehitän itseäni sijoittajana.


Blogissa haluan selvittää myös omia ajatuksiani, ja siksi puhun suoraan ja rehellisesti. Aionkin avata myös taloudellisia lukujani avoimesti koska olen saanut hyviä vinkkejä muista vastaavista blogeista juurikin lukujen avulla. Vain harva nainen lähipiirissäni jakaa kiinnostuksenkohteitani ja tästä syystä juttukaverit raha-aiheen tiimoilta ovat vähissä. Yllättävän harva edes tietää omaa palkkaansa puhumattakaan asuntolainan marginaalistaan!   
Tästä taustasta alkaa blogin matka.

2 kommenttia:

  1. Löysin juuri blogisi ja huomasin sinulla samanlaisia ajatuksia ja kiinnostuksenkohteita kuin itselläni - tosin olet paljon pidemmällä niissä jo.

    Aloitin itsekin blogin pitämisen siksi, että on edes joku paikka puhua rahasta. Lähipiirissäni ei ole myöskään oikein juttuseuraa näissä aiheissa.

    Kiva, että aloitit blogin :)

    VastaaPoista
  2. Kiitos kommentistasi. Parasta tässä blogeilussa on, kun löytää saman ajatusmaailman omaavia ihmisiä :) Lisään blogisi seurantaan :)

    VastaaPoista

Syy hiljaisuuteen

Hei pitkästä pitkästä aikaa! On kulunut pitkä aika siitä kun olen viimeksi päivittänyt blogia tai saati lukenut muiden päivityksiä. Viime ...