keskiviikko 20. helmikuuta 2019

Kun mies innostuu sijoittamisesta....


Olen miehelle silloin tällöin puhunut sijoituksistani, onnettoman pienistä osakeostoista ja pyytänyt hänen mielipidettään lähinnä kuluttajan näkökulmasta siitä, kannattaako johonkin firmaan sijoittaa. Nyt hän on kuitenkin innostunut sijoittamisesta siinä määrin, että on parissa kuukaudessa kasvattanut salkkunsa jo ohi oman salkkuni. Olen yrittänyt vähän toppuutella, kertoa ettei välttämättä ole paras aika laittaa kaikkia rahoja juuri nyt osakkeisiin, kuinka ajallinen hajautus on tärkeää ja että meillä on edessä iso hankinta, joka voikin viedä lopulta enemmän rahaa kuin olemme siihen varanneet. Mutta turhaan.

Tekstistä ei nyt kuitenkaan tule vetää johtopäätöstä, että asia olisi mielestäni jotenkin huono, vaan päinvastoin! Mies viettää aikaa tutustuen pörssiyhtiöihin ja lukien artikkeleita sijoittamisesta. Aina kun eteen tulee jotain olennaista ja tärkeää, ottaa hän sen puheeksi minun kanssani. Itselläni on hieman kiinnostus hiipunut jos ei koko sijoittamiseen niin ainakin osakesijoittamiseen. Näin pysyn kuitenkin ajan hermolla. Olen myös puhunut miehelle siitä, etten aio tehdä töitä eläkeikään asti vaan olisi ihana heittäytyä vapaalle jo aiemmin, ehkä 15-20 vuoden päästä. Koenkin että mies ottaa tälla tavoin osaa tähän haaveeseen, jotta talouteen tulisi muitakin tuloja kuin minun sijoitusteni tulot. Nythän minulle on myös lähellä salkku johon voin peilata omaa salkkuani J Sijoitusstrategia meillä on aika pitkälle samanlainen: hanki ja pidä ja hanki sellaisia yhtiötä joiden menestymiseen uskot ja joiden tuotteita tai palveluita itse käytät. Mielenkiinnolla jään seuraamaan jääkö oma salkkuni nyt miehen salkun jalkoihin!

1 kommentti:

  1. Huippua, että siellä on mieskin innostunut. Opitte varmasti yhdessä aiheesta lisää. Yhteiset kiinnostuksen kohteet ei koskaan ole pahasta. :)

    VastaaPoista

Syy hiljaisuuteen

Hei pitkästä pitkästä aikaa! On kulunut pitkä aika siitä kun olen viimeksi päivittänyt blogia tai saati lukenut muiden päivityksiä. Viime ...