lauantai 24. marraskuuta 2018

Black Friday


Jos joku on sortunut tarjouksiin ja alennuksiin, niin täältä saa vertaistukea! Oikeastaan koko viikon on mun tileillä rytissyt. Auto tarvitsi pikaisesti huollon palveluja ja odottelimme useamman tonnin laskua mutta kerrankin kävi niin että laskun loppusummasta puuttui yksi nolla perästä, wuhuu! Selvää säästöä siis! Hyvillä mielin pystyi lähtemään kaupungille tuhlaamaan. Täytyy sanoa että aina se merkkikohtainen, hyvät laitteet omaava korjaamo ei olekaan se kallein vaan kunnon välineiden avulla työt sujuu sukkelammin ja tästä syystä työhön menee vähemmän aikaa jolloin työnmäärä on laskussa pienempi plus sijaisautoa ei tarvitse viikkotolkulla.


Mutta takaisin Black Fridayhin! Sain hankittua sen alejen avulla useammat joululahjat ja itsellekin vaatetta ja talveksi kengät. Ja omasta mielestä tein ostokset edullisesti. Ihmisiä oli odotettua vähemmän liikkeellä eikä kaupoissa tarvinnut juurikaan jonotella. Osan lahjoista hankin nettikaupoista. Jos minun pitäisi sanoa yksi heikko kohta mun taloudessa niin se olisi kyllä Joulu (heti tuon auton jälkeen. Ja kyllä, kirjoitettuna isolla!). Mulle Joulu on kokonaan oma vuoden aika josta nautin ja fiilistelen marraskuusta uuteen vuoteen. Mun Jouluun kuuluvat hyvän ruoan, vapaa-ajan ja perheen lisäksi olennaisena osana lahjat, joihin olen valmis laittamaan rahaa. Hassua on, ettei rahan käyttäminen (tuhlaaminen) lahjoihin saa minua millään tavalla ahdistumaan tai katumaan että tuli käytettyä rahaa. Poikkeuksellisesti itsellekään tehnyt hankinnat eivät kaduttaneet. Tosin tiliä en uskalla nyt käydä kurkkimassa :D

Taloudellisuuden pyrin lahjahankinnoissa huomioimaan miettimällä mitä toinen oikeasti tarvitsee tai mikä olisi sellaista mitä toinen ei raski ostaa vaikka haluaisi. Lisäksi hyödynnän viimeiseen asti erilaiset tarjoukset. Hyvä esimerkki tarjouksista eiliseltä: ostin lahjaksi kaksi merinovilla-kerrastoa jonka normihinta oli 39e (näitä olen katsellut koska tiedän näille lähipiirissäni olevan tarvetta). Nämä kerrastot olivat nyt tällä viikolla urheiluvaateliikkeessä tarjouksessa 19,90e. Lisäksi BF-tarjouksena kaikki kyseisen kaupan tuotteet olivat -20%, myös tarjoushintaiset joten kerrastoille jäi hintaa noin 16e eli yhteensä 32e kaksi kerrastoa. Kassalla huomasin minulla olevan vielä plussa-rahaa kortilla 10e, joten hyödynsin myös sen. Lopputuloksena maksoin kahdesta laadukkaasta kerrastosta 22e! BF:n yksi hyvä puoli onkin että kerrankin laatu ja edullisuus saattaakin olla samassa paketissa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Syy hiljaisuuteen

Hei pitkästä pitkästä aikaa! On kulunut pitkä aika siitä kun olen viimeksi päivittänyt blogia tai saati lukenut muiden päivityksiä. Viime ...